Οι λέξεις "category:σύνθεση" βρέθηκαν στις παρακάτω εγγραφές

  • Ādhicakradāra Άαdι-τσακραdάαρ [IN], Είδος ρυθμικής σύνθεσης / οργάνωσης της μορφής ΑΒΒΒ
  • बड़ाख्याल Baďa Khayāl Μπαραα Κυγιάαλ, Μπαραα Κ(χ)αγιάαλ [IN], Το πρώτο μέρος –με βασική σύνθεση (Bandiś) συνήθως σε αργό (ή και πολύ αργό) τέμπο– στην ανάπτυξη του φωνητικού είδους Khayāl.
  • भजन Bhajan Μπατζάν [IN], Tραγούδια (ύμνοι) για λατρευτικούς σκοπούς που, στη μορφή που τα γνωρίζουμε, καλλιεργήθηκαν ανάμεσα στον 14o και 17o αιώνα. Δημοφιλή και σε Δυτικούς που ασχολούνται με τη γιόγκα και την Ινδική πνευματικότητα.
  • भाँगङा Bhangrā Μπhάνγκραα [IN],
  • चक्रदार Cakradāra Τσακραdάαρ [IN], Ρυθμική φράση που επαναλαμβάνεται περισσότερες από μία φορές και καταλήγει στο Sama (αρχή και τέλος του μετρικού κύκλου).
  • चतुरंग Caturāŀga Τσατουράανγκ [IN], Τύπος τραγουδιού στην κατηγορία του είδους Khayāl.
  • छंद Chhand Τσάνdh [IN], Ρυθμικές συνθέσεις που έχουν να κάνουν με σύνθετες ρυθμικές υποδιαιρέσεις ή με υπέρθεση διαφορετικών ρυθμών και μέτρων.
  • छोटाख्याल Chottā Khayāl Τσόταα Κυγιάαλ, Τσόταα Κ(χ)αγιάαλ [IN], Το "μικρό Khayāl". Το δεύτερο τμήμα της ανάπτυξης του φωνητικού είδους Khayāl, με βασική σύνθεση σε μέτριο (ή και γρήγορο) τέμπο.
  • गत Gat Γκατ [IN], Mορφή οργανικής σύνθεσης, συνήθως για έγχορδα όργανα.
  • कायदा Kāyadā Κάι(α)ντα [IN], Κατά λέξη «κανόνας» ή «σύστημα», είναι μορφή σύνθεσης στα κρουστά της Βόρειας Ινδίας, που συνίσταται στην -εν μέρει προετοιμασμένη και εν μέρει αυτοσχεδιαζόμενη- ανάπτυξη «παραλλαγών» πάνω στο «θέμα» μιας προκαθορισμένης σύνθεσης.
  • लग्गी Laggī Λαγκιι [IN], Τύπος σύνθεση για κρουστά που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα και εύθυμο / πηδηχτό χαρακτήρα.
  • हरा-गत Laharā-Gat Λα(χ)αραα-γκατ, Λε(χ)άρα-γκατ [IN], Μελωδική σύνθεση που παίζεται επαναλαμβανόμενα από μελωδικό όργανο (συνήθως Sārangi ή Harmonium) ως συνοδεία σ
  • Maňjādār / Māňjhādar Μαντζααdάαρ [IN], Τύπος σύνθεσης για τα κρουστά Tablā που διαιρείται σε τρία τμήματα, με χαρακτηριστικό στοιχείο ότι το μεσαίο διαφέρει σε ρυθμό από τα άλλα.
  • मसीतखानी Masīdkhanī Μασίιτκ(χ)άνιι [IN], Το ύφος εκτέλεσης και δομής συνθέσεων που καθιέρωσε ο Masīd Khān.
  • मोरदार Moŗedār Μορ(ε)dάαρ [IN], Τύπος σύνθεσης για τα κρουστά Tablā.
  • मुख Mukha Μούκh, Μούκhρα [IN], Οι πρώτοι φθόγγοι μιας σύνθεσης, συνήθως το λεβάρε που οδηγεί στην αρχή του μέτρου.
  • मुखड़ा Mukhaďā Μούκhραα [IN], Ένας τύπος Ţukďā (κομμάτι) για το ζεύγος κρουστών Tablā, συχνά θεωρούμενη ότι πρέπει να ξεκινάει από το Vișama (ασθενές) σημείο του μέτρου.
  • रागमाला Rāgamālā Ράαγκαμάαλαα [IN], Ελαφρύτερου χαρακτήρα αυτοσχεδιαζόμενες συνθέσεις στις οποίες γίνεται σταδιακή μετάβαση από έναν έναν Rāga σε άλλον. Κατά λέξη, "Περιδέραιο από Rāga".
  • परन Paraņa Παράν [IN], Ειδικά, ένα είδος σύνθεσης για κρουστά (κυρίως το Pakhāwaj), αλλά και –λίγο γενικευμένα– οτιδήποτε παίζει ένα κρουστό πέρα από το καθορισμένο Ţhekā του Tāla.
  • पेशकार Peśkāra Πεσhκάρ [IN], Στο σολιστικό ρεπερτόριο των κρουστών, είδος αυτοσχέδιας σύνθεσης που σημαίνει "παρουσίαση" και η οποία ακολουθεί το Uţhāna και συνίσταται σε παραλλαγές του βασικού συνοδευτικού προτύπου (Ţhekā).
  • फरद Pharad πφάραd [IN], Ένας τύπος Ţukďā (σύντομη σύνθεσης για κρουστά), που τελειώνει με την φράση Kat-dhere keţetāk- Dhā.
  • फरास्बन्दी Pharāsbandī Πφαραασμπανdίι [IN], Ένας τύπος Ţukďā (μικρής σύνθεσης / κομματιού) για κρουστό όργανο, που παίζεται όταν αρχίζει το κρουστό, είτε σε σόλο κοντσέρτο, είτε σε συνοδεία.
  • रेला Relā Ρελάα [IN], Τύπος σύνθεσης, αλλά και ρυθμική υφή, για κρουστά όργανα που χαρακτηρίζεται από ταχύτατη εκτέλεση χτυπημάτων.
  • सलामि टुकडा Salāmi Ţukďā Σαλάαμι Ττούκραα [IN], Κατά λέξη "κομμάτι χαιρετισμού", πρόκειται για εισαγωγική σύνθεση που εκτελείται από τον κρουστό σε σόλο ρεσιτάλ, και η οποία έχει μεγάλες παύσεις, ώστε να προλαβαίνει να απευθύνεται στο κοινό.
  • सुर प्राण Suraparaņa Σουρ Παράαν [IN], Όρος που αναφέρεται στους διάφορους τρόπους προσαρμογής και εκτέλεσης Paraņa (γενικά: συνθέσεων για κρουστά) σε μελωδικά όργανα.
  • तिहाई Tihāī Τιχάαι, Τιχάι [IN], Καταληκτική δομή σειράς αυτοσχεδιασμών, που συνίσταται στην εμφάνιση μιας ρυθμικής φράσης τρεις φορές.
  • त्रीपल्ली Tripallī Τριπάλλιι [IN], Μορφή σύνθεσης για κρουστά, που περιλαμβάνει τρεις παραλλαγές (είδη ή υποδιαιρέσεις) του ρυθμού.
  • टुकड़ा Tukrā Ττούκρα [IN], Μικρής διάρκειας αυτόνομες συνθέσεις στα κρουστά.
  • उत्थान Uţhāna Ουττhάαν [IN], Κατά λέξη "ανύψωση" ή "ανέβασμα", είναι η πρώτη σύνθεση που παίζεται σε ένα κοντσέρτο σόλο κρουστού.
  • Semai Σεμάι [ME], 10-σημος ρυθμός, αλλά και καθιερωμένη δομική φόρμα της Οθωμανικής κλασικής μουσικής, με διάδοση στην Ανατολική Μεσόγειο.