4s over Rumba on Tabla, Sakis Laios, (Tablā), musicking.gr
Hand independence exercise demo.
Please read Tabla Composition "Fours over Rumba" on http://www.musicking.gr/tabla_compositions/Fours over Rumba

Bhimpalashi patterns - basic demonstration, Sakis Laios, (bansuri), musicking.gr
Βασική επίδειξη μελωδικών αρχών του Ράαγκ Μπιμ-παλάσι
Εμπλουτισμός του αποσπάσματος:
"Κάθε ράγκα έχει ανιούσα και κατιούσα μορφή (που μπορεί να διαφέρει) καθορισμένα μελίσματα, χαρακτηριστικές μελωδικές φράσεις και συγκεκριμένη ώρα της μέρας για εκτέλεση. Τέλος, έχει μια κυρίαρχη διάθεση (rasa) και δύο βασικές νότες, μια κύρια που συνοδεύει τη μελωδική κίνηση και μια δευτερεύουσα συνήθως μια 4η ή μια 5η ψηλότερα."
από το σχολικό βιβλίο μουσικής της β' γυμνασίου.

Carnatic Melakartās 1, Sakis Laios
list of scales with Shuddh ma
Scales of south Indian music 1/2

Carnatic Melakartās 2, Sakis Laios
list of scales with Tivra Ma
Scales of south Indian music 2/2

Demo σύντομης παρουσίασης της κατηγορίας των χορδόφωνων μουσικών οργάνων, Sakis Laios, musicking.gr
Χορδόφωνα του κόσμου (εικόνες, ήχοι, αφήγηση), για τη Β' Γυμνασίου, Μάθημα Μουσικής, 1ο Κεφάλαιο.

Jhaptal elementary demonstration on the tabla, Sakis Laios, (Tablā), musicking.gr

Principles for improvising the indian way, Sakis Laios, (Bānsurī, Tablā), musicking.gr
Theme and early-stage development of a Bandish over Rāga Ahir Bhairava.
A video presenting some basic structural elements of Hindusthani Classical Music, focusing on a Masīdkhanī-type composition on Rāga Ahir Bhairava. The following features are presented:
  • a main composition (Bandish) [comprising of 3 parts: Sthāyī, Uccāla 1 & Uccāla 2),
  • some exemplary elementary improvisational phrases (Tāna-s),
  • the ways of moving back and forth to and from each part, by adjusting the Mukhaďā
Be in touch, for upcoming interactive version, in which the user will be able to loop parts, in order for him to study thoroughly. This video tutorial is mostly addressed to Greek and Western musicians wishing to get a glimpse of the principles undelying the improvisational practices of the Classical music of Northern India.

Roopaka-Taala Kayada (Dha-KraDha TeDhaGiNa DhinNaGiNa), Sakis Laios, (Tablā), musicking.gr
Draft performance & video by Sakis Laios
This is a Kayada (theme & development) in Roopaka Taala, which was given to me by Pt. Ram Kumar Mishra in summer 2012. A few months later, this is what I've managed to do so far...
Initially, this was a one-shot video, out of which I've just selected four parts and glued together. Then, I pasted the text with the composition and designed the Taala Circle on the top left for visual reference.