पूर्वी Pūravī Πούουρβιι, Πούρβι (पूर्वी, poorvi, purvee, purvi, Pūravī, puuravii, poorvee, Πούουρβιι, Πούρβι) [IN] - Writer: Laios, Sakis

पूर्वी / Pūravī

Το Pūravī Ţhaţa (τύπος κλίμακας) παίρνει το όνομά του από τον ομώνυμο απογευματινό Rāga (παίζεται στο 4ο Prahar της ημέρας ανάμεσα στις 3 και στις 6 το απόγευμα). Το Purvi (ή Puriya) συνθετικό κοσμεί το όνομα πολλών Rāga που παίζονται αυτές τις ώρες ή λίγο αργότερα (π.χ. Puriyā Kalyaņa, Puriyā Dhanaśree).

Το Pūravī Ţhaţa περιλαμβάνει τις Svara Sa re Ga Ma Pa dha Ni Sa' έχει δηλαδή 2η και 6η μικρές, 3η και 7η μεγάλες και 4η αυξημένη. Xαρακτηριστικό του intonation στους Rāga του Pūravī Ţhaţa είναι ότι η δεύτερη είναι πολύ χαμηλωμένη, και η έβδομη πολύ υψωμένη. Ο Danielou αναφέρει την κλίμακα με τις εξής παρεκκλίσεις σε Śruti:

Ārohī: Sa, re-2, Ga, Ma, Pa, dha, Ni+2,

Avarohī: Sa, Sa Ni+2, dha Pa Ma Ga ma Ga re-2 Sa

Στον Rāga Pūravī συχνά αναφέρονται ως Vādī η Ga και ως Samvādī η Ni, που είναι σε σχέση πέμπτης καθαρής με την Ga. Στον Rāga Pūravī χρησιμοποιούνται συνήθως και τα δύο Madhyama (Ma Tīvra ανοδικά και ma Śuddha καθοδικά ή ως ποίκιλμα στο Ga). Θεωρείται πως είναι σε Vakra Sampūrņa Jāti, και χαρακτηριστικές μελωδικές κινήσεις μπορούν να είναι οι ακόλουθες: Vishrānti Sthān S G P N || S' P G, Mukhya-Ang ,N r G S || M G M G || M d P || N d P. Το σύνηθες Ārohī είναι ,N r G M P d N S' και το Avarohī S' N d P || m G M G R S || ,N r S

Υποτίθεται πως, σε αυτόν τον Rāga που παίζεται κατά το δειλινό (είναι Sandhyaprakāsh Rāga), στο τέλος μιας κουραστικής μέρας, το κουρασμένο και λυπημένο μυαλό βρίσκει έκφραση σε μελωδικές φράσεις όπως N r G || R G r S || ,N r G M P || M P M G m G and coupled with P M m G || R m G || R S || ,N r S . Επιπλέον κινήσεις είναι οι ,N r G || r G || r m G || ,N r G m G || r G M P || M P || dP MP || M G m G || r m G r S || ,N r S || ,N r G M P s || M d P s || M d N d P || M s d P || M N d P || d P M || M P M G m G || r G r m G || P M m G || r G r S N r S ||