अंश Aňśa Άνς (ansa, ansh, ans, अंश, ansha) [IN] - Συντάκτης: Laios, Sakis

अंश / Aňśa

Η λέξη καταρχήν σημαίνει τμήμα ή μέρος, στην μουσική όμως δηλώνει την πιο σημαντική νότα ενός Rāga, αυτή που γύρω της τοποθετούνται οι άλλες –με τρόπους που να εκφράζουν το πνεύμα και την ιδέα του Rāga. Είναι επίσης η νότα σε σχέση με την οποία οι άλλες νότες βρίσκονται σε συμφωνία (Vādī και Samvādī), διαφωνία (Vivādī) ή α-φωνία (Anuvādī). Με κάποιον τρόπο, μπορεί να αντιστοιχισθεί με τον tenor της Δυτικής εκκλησιαστικής μουσικής. Εδώ και περίπου ενάμιση αιώνα, μέσα από μια σωρεία παρανοήσεων, η λέξη Vādī (που αρχικά αναφερόταν στη σχέση σύμφωνου διαστήματος τετάρτης ή πέμπτης ως προς τoν Aňśa) έχει αντικαταστήσει την λέξη Aňśa. Βλ. τα σχετικά λήμματα και ιδιαίτερα το Vādī.

Σχετικά πολυμέσα

Bansuri

A 6-hole bamboo cane transverse flute.

Bansuri
Bhimpalashi patterns - basic demonstration

Εμπλουτισμός του αποσπάσματος:

"Κάθε ράγκα έχει ανιούσα και κατιούσα μορφή (που μπορεί να διαφέρει) καθορισμένα μελίσματα, χαρακτηριστικές μελωδικές φράσεις και συγκεκριμένη ώρα της μέρας για εκτέλεση. Τέλος, έχει μια κυρίαρχη διάθεση (rasa) και δύο βασικές νότες, μια κύρια που συνοδεύει τη μελωδική κίνηση και μια δευτερεύουσα συνήθως μια 4η ή μια 5η ψηλότερα."

από το σχολικό βιβλίο μουσικής της β' γυμνασίου.

Hariprasad Chaurasia (Bānsurī) playing Rāga Jog

Bānsurī-master Pt. Hariprasad Chaurasia performing evening Rāga Jog, in the not-so-common Matta Tāla (9 beats).

Pandit Hariprasad Chaurasia - Raag Maaru Bihag

A beautiful rendition of Raaga Maru Bihag in Basant Tāla

Principles for improvising the indian way

A video presenting some basic structural elements of Hindusthani Classical Music, focusing on a Masīdkhanī-type composition on Rāga Ahir Bhairava. The following features are presented:

  • a main composition (Bandish) [comprising of 3 parts: Sthāyī, Uccāla 1 & Uccāla 2),
  • some exemplary elementary improvisational phrases (Tāna-s),
  • the ways of moving back and forth to and from each part, by adjusting the Mukhaďā

Be in touch, for upcoming interactive version, in which the user will be able to loop parts, in order for him to study thoroughly. This video tutorial is mostly addressed to Greek and Western musicians wishing to get a glimpse of the principles undelying the improvisational practices of the Classical music of Northern India.

Raga Hansdhwani on Jal tarang