Οι λέξεις "category:αισθητική" βρέθηκαν στις παρακάτω εγγραφές

  • अताई Ātāī Αατάι [IN], Μουσικοί χωρίς θεωρητική κατάρτιση και γνώση των αρχών της σωστής ανάπτυξης.
  • अद्भूत Adbhuta [IN], Η όγδοη Rasa (διάθεση, ατμόσφαιρα), έκπληξης και θαυμασμού.
  • आतीत Atīta Ατίτ [IN], Κατά λέξη, "αυτό που έχει περάσει ή φύγει" και συνήθως αναφέρεται στην περίπτωση που η κατάληξη του σολίστα γίνεται λίγο μετά από την "πραγματική" θέση.
  • बाज Bāj bάατζ [IN], Το στυλ και τεχνική εκτέλεσης οργανικής μουσικής.
  • बन्द्धत Bāndhat bάανdατ [IN], "Ανάπτυξη" [του Rāga, της ταχύτητας ή της ρυθμικής πυκνότητας] ή το τμήμα της Ālāpa σε μέτριο τέμπο, όπως αναπτύσσεται από τους τραγουδιστές της οικογένειας Dagar.
  • बाम्ता Bāňţa Μπάαντα [IN], Η διάλυση της σειράς των συλλαβών των λέξεων ενός τραγουδιού και η ανακατανομή τους στην αυτοσχεδιαστική ανάπτυξη στα είδη Dhrupada και Khayāl.
  • बेमन्जा Bemāñjā Μπεμααντζά [IN], Ένας τύπος Tihāī.
  • Bemaňcā Μπεμαντσά [IN], Συνώνυμο του बेमन्जा Bemāñjā
  • भाव Bhāo, Bhāva μπάαο [IN], Η έκφραση συναισθημάτων μέσω της χρήσης χειρονομιών, που συμβαίνει ιδιαίτερα στο μουσικο-χορευτικό είδος Ţhumrī, αλλά και σε άλλα είδη κλασικών χορών της Ινδίας, όπως Katthak, Kathākali και Orissi.
  • भाव Bhāva Μπάαο [IN], Διανοητική ή ψυχική αλλαγή που προκαλείται από την αντίληψη του συναισθήματος (Rasa).
  • भक्ति Bhakti Μπάκτι [IN], Μία Rasa (διάθεση) που εκφράζει πνευματικό, θρησκευτικό και ευλαβικό χαρακτήρα.
  • भयानक Bhayanāka Μπαγιανάακ [IN], Η έκτη από τις εννιά Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση), που μεταφέρει τα συναισθήματα του αιφνιδιασμού και του φόβου.
  • भिन्न गीति Bhinnā Gīti Μπίνα γκίτι [IN], Μία από τους αρχαίες τεχνοτροπίες τραγουδιού, αυτή στην οποία η μελωδία είχε καμπύλο περίγραμμα.
  • चाल Cāla Τσάαλ [IN], Όρος που αναφέρεται στην κίνηση (της μελωδίας), στο στυλ (διαφόρων ειδών σύνθεσης), αλλά και στην υφή (πολυπλοκότητα) και το τέμπο.
  • चलन Calana Τσαλάν [IN], Ο τρόπος της κίνησης της μελωδίας στον Rāga, αλλά και μια μικρή φράση που "συμπυκνώνει" τις αρχές του.
  • चतुरंग Caturāŀga Τσατουράανγκ [IN], Τύπος τραγουδιού στην κατηγορία του είδους Khayāl.
  • हास्य Hāsya Χάασι(α) [IN], Η δεύτερη από τις εννιά Rasa. Έχει χαρωπό και χιουμοριστικό χαρακτήρα.
  • जवाब संगत Javāb Sangat Τζαβάαμπ Σανγκάτ [IN], Η μίμηση, από τον εκτελεστή κρουστών, των φράσεων του σολίστα εκτελεστή μελωδικού οργάνου, ως "απάντηση".
  • झाला Jhālā Τζάλα [IN], Ρυθμική υφή που συνίσταται στο "γέμισμα" της μελωδίας (που παίζεται στις κύριες χορδές) με ρυθμικές υποδιαιρέσεις που παίζονται στις χορδές ισοκρατήματος (π.χ. Cikārī )
  • झंकार Jhaňkāra Τζhανκάαρ [IN], Συνώνυμη της υφής Jhālā, και, γενικά, ο καλής ποιότητας ήχος από καλοκουρδισμένες χορδές.
  • नाद Nāda Νάαd [IN], Ο ήχος.
  • निबध्द Nibaddha Νιμπάdh [IN], Χαρακτηρισμός μουσικής που έχει μέτρο, χτύπο, τέμπο ή ρυθμό και δεν είναι ελεύθερη από σταθερό παλμό
  • पचावी का बाज Pachāvi Ka Baj Πατσάαβιι κα μπατζ [IN], Κατά λέξη "το δυτικό στυλ", δηλαδή το το στυλ εκτέλεσης του Sitār από τον Masīd Khān και των μουσικών του απογόνων (Seniyā Gharānā).
  • रागमाला Rāgamālā Ράαγκαμάαλαα [IN], Ελαφρύτερου χαρακτήρα αυτοσχεδιαζόμενες συνθέσεις στις οποίες γίνεται σταδιακή μετάβαση από έναν έναν Rāga σε άλλον. Κατά λέξη, "Περιδέραιο από Rāga".
  • Karuņa Καρούν [IN], Η Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση) του πάθους, συμπάνιας ή θλίψης που μπορεί να προβάλλει η μουσική.
  • शनत Śanta Σhάντι [IN], "Ειρήνη" [γαλήνη, ηρεμία]. Μια από τις βασικές Rasa (διάθεση, ατμόσφαιρα, συναίσθημα) που μπορεί να προβάλλει η μουσική.
  • श्रंगार Śringāra Σhρινγκάαρ [IN], Η πρώτη από τις εννιά Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση), που προβάλλει χαρά και ερωτική ή θεϊκή αγάπη. Χαρακτηρίζει τα τραγούδια του είδους Ţhumrī.
  • Raudra Ρώωdρ(α), Ράουdρ(α) [IN], Η Rasa (διάθεση, ατμόσφαιρα) που προβάλλει τα συναισθήματα του θυμού και της οργής.
  • Vībhatsa Βιιμπάτς [IN], Μια Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση) που εκφράζει το συναίσθημα της αποστροφής.
  • वीर Vīra Βίιρ [IN], Η Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση) που προβάλλει τον ηρωϊσμό, το θάρρος, την παλληκαριά.
  • रकति Rakti Ράκτι , Μία Rasa (ατμόσφαιρα, διάθεση) που εκφράζει γλυκύτητα και γοητεία.
  • प्रकृति Prakritī Πρακρίτι [IN], Κατά λέξη "φύση", αναφέρεται στη γενική διάθεση ή ατμόσφαιρα (Rasa) ενός Rāga,
  • रंजकता Rañjakatā Ραντζ(α)κατάα [IN], Η προβολή "ευχάριστης" διάθεσης.
  • रसिका Rasika Ρασίκαα [IN], Αυτή/ός που καταλαβαίνει από Rasa (διάθεση, ατμόσφαιρα, συναίσθημα).
  • साधारनी गीति Sādhāraņī Gītī Σααdhάαρανιι γκίιτιι [IN], Στην παλαιότερη θεωρία, ο "κοινός" τρόπος τραγουδιού, δηλ. αυτός στον οποίο έχουν εισαχθεί όλοι οι άλλοι.
  • साम्य Sāmaya Σάαμα(ι) [IN], Χρόνος, ώρα. Παράγοντας που επηρεάζει την επιλογή του Rāga που θα εκτελεστεί σε κάποια ώρα της ημέρας ή εποχή του χρόνου (Ŗtu).
  • संगत Saňgat Σανγκάτ [IN], "Συνάντηση". Στη μουσική όταν το κρουστό παίρνει τον πρωταρχικό ρόλο και το (βασικά πρωταγωνιστικό) μελωδικό όργανο συνοδεύει ονομάζεται Saňgat.
  • साथ संगत Sāth Saňgat Σάαττ σανγκάτ [IN], Η υφή ταυτόχρονου αυτοσχεδιασμού από σολίστα (μελωδικό όργανο) και συνοδό (κρουστό όργανο).
  • विधार Vidhāra Βιdhάαρ [IN], Όρος που αναφέρεται στις απότομες μεταβάσεις από νότα σε νότα, με μη αναμενόμενο ή προβλέψιμο τρόπο.